2016 / 06 / 21

Artėjant žaidynėms – priminimas verslui

Kas ketverius metus vykstančios olimpinės žaidynės sulaukia didelio sporto sirgalių ir žiniasklaidos dėmesio, todėl verslas dažnai komunikacijoje pasinaudoja šiuo svarbiausiu sporto renginiu ar jame dalyvaujančiu atletų įvaizdžiu. Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK) griežtai saugo savo intelektinę nuosavybę, tad už olimpinės nuosavybės apsaugą Lietuvoje atsakingas Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) primena, kad įmonės, planuodamos reklamines kampanijas ar viešųjų ryšių akcijas, turi laikytis TOK nustatytų taisyklių.  

Kas yra olimpinė nuosavybė?

Pagal Olimpinę chartiją olimpinis simbolis (olimpiniai žiedai), vėliava, devizas „Citius. Altius. Fortius“, pavadinimai (įskaitant, bet neapsiribojant „olimpinės žaidynės“ ir „olimpiados žaidynės“), ženklai, emblemos, ugnis ir fakelas yra išskirtinė TOK nuosavybė. Olimpinės nuosavybės naudojimą pelno siekimo, komerciniais ir reklamos tikslais gali leisti tik TOK Vykdomojo komiteto nustatytomis sąlygomis.

Kas gali komunikacijoje naudoti olimpinę nuosavybę?

Olimpines emblemas ar bet kurią kitą TOK olimpinę nuosavybę gali naudoti TOK, nacionaliniai olimpiniai komitetai, oficialūs TOK ir nacionalinių komitetų rėmėjai. Rėmėjai, norintys naudoti olimpinę nuosavybę tarptautinėje komunikacijoje privalo gauti TOK leidimą, o kampaniją savo šalyje vykdantys rėmėjai – nacionalinio olimpinio komiteto leidimą.

Olimpiečiai ir oficialūs asmenys reklamoje

Olimpinių žaidynių metu olimpinės rinktinės nario, trenerio ar kito oficialaus asmens atvaizdas reklaminiais tikslais gali būti naudojamas tik gavus TOK Vykdomojo komiteto sutikimą (Olimpinės chartijos 40 taisyklės oficialus išaiškinimas).

Šis ribojimas prasideda likus devynioms dienoms iki oficialaus olimpinio kaimelio atidarymo ir baigiasi praėjus trims dienoms po oficialaus olimpinio kaimelio uždarymo. Taigi, sportininkų atvaizdo naudojimas reklamoje Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių metu prasideda 2016 m. liepos 27 d. ir baigiasi rugpjūčio 24 d.

 „Ar dalyvauti reklaminėje kampanijoje kiekvienas sportininkas sprendžia savarankiškai. Sportininkus informavome apie 40-ąją Olimpinės chartijos taisyklę, kad bendradarbiaudami su rėmėjais jie taip pat nepamirštų žaidynių metu taikomo ribojimo. Paskutiniai mėnesiai prieš žaidynes atletams yra labai įtempti. Svarbu, kad verslas tai suprastų ir bendradarbiavimą su sportininkais pradėtų kuo anksčiau, nes likus keliems mėnesiams iki svarbiausių startų atletai turi galvoti tik apie pasirengimą žaidynėms“, – sakė LTOK prezidentė Daina Gudzinevičiūtė.

Olimpinės nuosavybės apsauga

Pagal olimpinę chartiją LTOK yra atsakingas už olimpinės nuosavybės apsaugą ir olimpinių simbolių naudojimą Lietuvoje. Olimpinė chartija įpareigoja LTOK imtis priemonių, kad būtų uždraustas bet koks minėtoms taisyklėms ar jų oficialiam aiškinimui prieštaraujantis olimpinės nuosavybės naudojimas. LTOK taip pat privalo ginti TOK olimpinę nuosavybę TOK naudai.

„Kol kas Lietuvoje stinga supratimo, kad olimpiniai simboliai, o tuo labiau žodžiai ir jų junginiai yra griežtai saugoma TOK intelektinė nuosavybė, todėl nuolat stebime reklamos eterį ir, pastebėję neleistiną naudojimą, imamės priemonių – įspėjame įmones, aiškiname TOK taisykles. Suprantame, kad pažeidimai dažniausiai atsiranda dėl nežinojimo, stengiamės ieškoti kompromisų, tačiau TOK taisyklės galioja visame pasaulyje ir yra vienodos visiems“, – sakė Lietuvos olimpinio fondo direktorius Vitalijus Vasiliauskas.

V.Vasiliauskas ragina olimpinėms žaidynėms skirtas reklamines kampanijas planuojančias įmones susisiekti su LTOK iš anksto  – tai padėtų išvengti galimų nesusipratimų.

Žinomam dizaineriui – taisyklių išaiškinimas

LTOK viešojoje erdvėje pastebėjo, kad dizaineris Aleksandras Pogrebnojus savo kuriamuose drabužiuose ir jų pristatyme naudoja olimpinę nuosavybę, t.y. olimpinius žiedus, olimpinius ženklus bei pavadinimą „olimpinis“. Viešoje erdvėje taip pat pasirodė informacija, kad naujos kolekcijos „Aš ir Tu – vieno kraujo“ drabužių bus galima įsigyti. Kolekciją pristatančioje fotosesijoje ir vaizdo klipo filmavime dalyvavo olimpinės rinktinės kandidatė Airinė Palšytė. Jei dizainerio kurta kolekcija būtų parduodama, o ją pristatančios nuotraukos ir video medžiaga naudojama reklamos tikslais žaidynių laikotarpiu – būtų pažeista TOK intelektinė nuosavybė. Už sportininko atvaizdo naudojimą reklamoje ne pagal TOK nustatytas taisykles, atsakomybė tenka reklaminės kampanijos organizatoriui ar užsakovui. Vykdydamas Olimpinės chartijos įpareigojimą saugoti TOK intelektinę nuosavybę Lietuvoje, LTOK raštu informavo A.Pogrebnojų apie olimpinės nuosavybės vertę, jos apsaugos sistemą ir paprašė susilaikyti nuo neteisėtų veiksmų.



Partneriai

tv3 logo cmyk TV6 LOGO 2013 tv3 lt Maxima logo web Wake your body TOY logo colour 2000px v02 OLIFEJA logo main colour PNG

Rėmėjai

Affidea logos RGB 5 web RC logo web glimstedt nike l r impuls audimas 176x108px2

© 2013 LTOK. Visos teisės saugomos.

IDEA – interneto svetainių kūrimas