2019 / 01 / 21

D. Barkausko taisyklės sportuojantiems žiemą

Dalius Barkauskas yra Lietuvos olimpinės rinktinės gydytojas. Sportininkų tarpe šis žmogus – absoliutus autoritetas. D. Barkauską jau mėgsta ir aktyviai sportuojanti visuomenės dalis - seminaruose ir konferencijose gydytojas renka sausakimšas auditorijas. Nes žino, apie ką kalba. Ir kalba įdomiai.

Tinklapiui LTeam.lt D. Barkauskas pasakoja, jog sveikiausia sportuoti gryname ore. Net žiemą. Tiesa, reikia neperlenkti lazdos, mokėti „neprisidirbti“ ir žinoti kelias pagrindines taisykles.

„Kada mes treniruojamės gryname ore, mūsų kūnas patiria įvairių aplinkos faktorių poveikį, – kalba specialistas. – Kūnas tampa atsparesnis. Kitaip tariant, mūsų imuninė sistema bei visos reguliacinės sistemos prisitaiko prie vyraujančių aplinkos sąlygų. Automatiškai išplečiamos mūsų adaptacinės galimybės. Tokiu atveju padidėja atsparumas ne tik šalčiui, bet ir jonizuojančiai radiacijai, įvairiems kitiems nepalankiems faktoriams.“

Nuo 1996 metų Atlantos olimpinių žaidynių Lietuvos sportininkus į svarbiausias varžybas lydintis D. Barkauskas pabrėžia – sporto lauke žiemos metu nereikia vengti. Tačiau svarbu sportavimą žiemą „prisijaukinti“ – t.y. nepulti bėgti į lauką sportuoti dideliais krūviais prieš tai to nebandžius.

„Sportą uždaroje patalpoje staigiai pakeisti į žiemišką orą yra sudėtinga. Šaltis labai stipriai veikia vidinius mechanizmus. Mokslininkai kalba apie tai, jog šaltis priverčia organizmą persijungti į „išgyvenimo režimą“. Tuo metu truputį atjungiame savo smegenų žievę ir pasijungiame prie primityvių senųjų išgyvenimo mechanizmų, esančių pailgose smegenyse. Žmogus tampa atsparesnis stresui ir lengviau susitvarko su įtampa. Atsiranda ir mažesnė galimybė susirgti žiemos sezono ligomis“, – apie įdomius poveikius žmogaus organizmui pasakoja gydytojas.

VEE 3668

Išsiaiškinus, jog sportavimas žiemą gryname gali būti labai naudingas, reikia nepamiršti esminiu saugumo taisyklių. Prieš uždarydami namų duris ir keliaudami į žiemos šaltį, anot D. Barkausko, turime pasirūpinti apranga, būsimu krūviu ir odos apsauga.

„Jeigu žiemos metu apsirengsime per lengvai, atsiranda peršalimo problema. Jeigu apsimuturiuosime per daug sluoksnių, perkaisime. Kuomet lauke pučia stiprus vėjas, turime tai įvertinti labai kritiškai. Atsiranda grėsmė nušalti galūnes, gauti hipotermiją arba kūno atšalimą. Labai paprasta peršalti lauke sušlapus rūbams. Be to, žiemą patariama kvėpuoti tik per nosį, ypatingai įkvepiant, todėl kad oras tada sušyla. Jeigu fizinio aktyvumo metu pradedame stipriai kvėpuoti per burną, tokiu atveju gresia gerklės problemomis. Būtina ir odos priežiūra. Reikia turėti omenyje, jog veidą reikia saugoti bei trinti riebiais kremais arba tam tikrais aliejais, bet jokiais būdais nenaudoti drėkinančių kremų“, – pagrindinius dalykus žiemą į lauką sportuoti ketinantiems aiškino D. Barkauskas.

Sporto gydytojo patarimai ypač pravers vasario 1-3 dienomis Druskininkuose vyksiančio „LTeam olimpinio žiemos festivalio“ dalyviams. Pirmą kartą tris dienas vyksiančiame renginyje vyks ne tik įprastos ir visiems nemokamos olimpinių sporto šakų rungtys, tačiau ir komercinės ekstremalaus bėgimo, „Winter Challenge“, „Snow Volley“, „Snow Kayak“, sniego kartingų varžybos. Visi norintys „Snow Arenoje“ turės progą slidinėti ištisą naktį, atvykusias šeimas linksmins tarptautinis sporto talismanų turnyras, ant scenos lips Vidas Bareikis ir „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“.

Nemokamam dalyvio pasui (biletui) gauti registruokitės http://www.lteam.lt/renginiai/lteam-iemos-olimpinis-festivalis-2019



Partneriai

Egles Sanatorija 4f logo czarne na bialym tv3 logo cmyk TV6 LOGO 2013 tv3 lt ERGO logo 22 TOY logo colour 2000px v02 Vakaru laivu gamykla CMYK OLIFEJA logo main colour PNG

Rėmėjai

Affidea logos RGB 5 web glimstedt l r impuls

© 2013 LTOK. Visos teisės saugomos.

IDEA – interneto svetainių kūrimas