2018 / 04 / 09

„Dreams &Teams” įtraukė pedagogus ir moksleivius

Jaunuosius lyderius Europoje ugdantis „Dreams & Teams“ (liet. - „Svajonių komandos“) projektas įgyvendintas ir Lietuvoje. Pirmą kartą mūsų šalyje vykęs „Dreams & Teams” įtraukė 11 Klaipėdos regiono mokyklų, 22 pedagogus, 62 jaunuosius lyderius ir 360 mažųjų, t.y. jaunesnių klasių moksleivių. Projektą organizavo Britų Taryba ir Lietuvos tautinis olimpinis komitetas.

Projektas jaunųjų lyderių ugdymui

„Dreams & Teams” projektas skirtas per sportines veiklas ugdyti XXI amžiaus kompetencijas – kritinį mąstymą ir problemų sprendimą, bendravimą ir bendradarbiavimą, kūrybiškumą, pilietiškumą, lyderystę, asmeninis tobulėjimą. Projektas siekia jaunųjų lyderių žinių bagažą papildyti universaliomis Europos ir olimpinėmis vertybėmis.

Sportas yra priemonė vaikų ir jaunimo iššūkiams įveikti. Pasaulio pedagogai šią priemonę, fizinį aktyvumą, naudoja kasdieniniame darbe. „Svajonių komandos“ su šiais metodais supažindino Lietuvos pedagogus, šie įgytas žinias ir patirtis panaudojo dirbdami su vyresnių klasių moksleiviais.

„Olimpizmo idėjos ir vertybės yra universalios. Tikiu, kad „Svajonių komandų“ projektas prisidėjo prie jaunųjų lyderių ugdymo, jų gerųjų savybių formavimo. Man, kaip Lietuvos tautinio olimpinio komiteto prezidentei, svarbu, kad bendradarbiautume su visais Lietuvos regionais, būtume arčiau kiekvieno žmogaus. Šįkart projektas vyko labiausiai nuo Vilniaus nutolusiame krašte. Vertiname su Klaipėdos regionu užsimezgusią draugystę ir tvirtą partnerystę su Britų Taryba, matome visokeriopą naudą ir džiaugiamės rezultatais,“- projektą apibendrina LTOK prezidentė Daina Gudzinevičiūtė.

Pasak organizatorių, projektas tikslus įgyvendino – mokytojams suteikė teorinių ir praktinių žinių kaip ugdyti ateities lyderius, vyresnių klasių mokiniai tapo sektinais pavyzdžiais vieni kitiems ir ypač jaunesniems, mokyklose padėjo suburti lyderių komandas, kurios planuoja inicijuoti ir įgyvendinti naujus projektus savo įstaigų bendruomenėse.

„Labai džiaugiamės, kad šis projektas paskatino Pajūrio mokyklas bendradarbiauti ir subūrė jų bendruomenes gražioms sporto šventėms kartu.  Sporto kalba – universali, todėl įgūdžiai, kuriuos įgijo tiek jaunieji lyderiai, tiek jų mokytojai, tikime, bus pritaikomi pačiose įvairiausiose srityse. Buvo smagu stebėti puikiai suorganizuotas šventes, jaunųjų lyderių entuziazmą, mokytojų pastangas ir ryžtą bei mažųjų dalyvių  atkaklumą,”- sako Birtų tarybos direktorius dr. Artūras Vasiliauskas.

Lietuvoje „Dreams & Teams“ buvo įgyvendintas trimis etapais. Pirmajame etape vyko pedagogų mokymai, antrajame etape konkrečių įgūdžių įgiję pedagogai žiniomis dalijosi su vyresniųjų klasių mokiniais, jaunaisiais lyderiais. Trečiajame etape vyresnieji mokyklos mokiniai su įgytu žinių bagažu, pedagogų konsultacijomis ir suteiktomis priemonėmis turėjo suorganizuoti  sporto festivalį mažiesiems. Du tokie festivaliai įvyko Klaipėdoje, vienas – Palangoje.

Įspūdžiai ir patirtys įvertintos 100 procentų

Projektas parodė, kad jaunieji lyderiai yra pasiruošę tobulėti, prisiimti atsakomybę už savo komandą ir festivalių dalyvius. Moksleiviai buvo iniciatyvūs, pilni idėjų, drąsiai priėmė sprendimus. „Dreams & Teams” pavyzdys sufleruoja, kad jaunieji lyderiai gali įgyvendinti tiek paprastus, tiek sudėtingesnius projektus.

14-metis Danilas Dežurnovas iš Klaipėdos „Santaros“ progimnazijos sako, jog šis projektas jį įtraukė ir buvo vertas kiekvienos jam skirtos minutės.

„Įgijau naujų gebėjimų: organizacinių, lyderystės, viešojo kalbėjimo, planavimo. Įgytas žinias tikrai galėsiu pritaikyti ir mokykloje, ir darbe. Pamokose taip pat galiu pritaikyti visas šias žinias, kai vyksta komandiniai darbai,“ – pasakoja Danilas ir priduria, jog labiausiai jam patiko finalinis sporto renginys, prie kurio organizavimo labiausiai prisidėjo. „Pagrindinis festivalis buvo kažkas ypatingo, nes tiek organizavome, tiek daug kalbėjomės, mokėmės ir ruošėmės, ir atėjus laikui visa tai galėjome įgyvendinti,“ –  prisimena D. Dežurnovas.

Projektas yra paremtas pasaulyje taikomomis metodikomis, todėl jame aiškiai įvardyta, kurie įgūdžiai yra svarbiausi, kurios bazinės žinios naudingos tiek jaunuoliams, tiek pedagogams. Netradiciniai metodai dar kartą įrodo, jog yra vertingi ir šiuolaikinė mokinių karta puikiai tai priima. Jie suteikia laisvę kūrybai, o mokytojo darbas ir mokymosi procesas tampa įdomesnis, todėl vaikai su džiaugsmu įsitraukia į tokio tipo veiklas.

„Be abejonės patobulėjau kaip pedagogė. Įgavau daug žinių, patobulinau turėtas - planavimą, organizacinius įgūdžius. Tokių veiklų, susitikimų ir tarpmokyklinio bendradarbiavimo labai trūksta,“ – pasakoja Klaipėdos „Žemynos“ gimnazijos pedagogė Brigita Mineikienė.

„Dreams & Teams” organizatoriai planuoja tęsti projektą ir kitais mokslo metais. Pasiteisinusio formato projektas bus toliau plėtojamas, planuojama tęsti bendradarbiavimą su projekto mokyklomis, pedagogais ir jaunaisiais lyderiais, sudaryti sąlygas jiems tobulėti ir drauge įgyvendinti jų iniciatyvas mokyklose.



Partneriai

tv3 logo cmyk TV6 LOGO 2013 tv3 lt Maxima logo web Wake your body TOY logo colour 2000px v02 OLIFEJA logo main colour PNG

Rėmėjai

Affidea logos RGB 5 web RC logo web glimstedt nike l r impuls audimas 176x108px2

© 2013 LTOK. Visos teisės saugomos.

IDEA – interneto svetainių kūrimas