Mokymų dalyviai / R. Bučo nuotr.
28
Aug
2025

#Švietimas
Birštone – Olimpinių vertybių ugdymo programos vadovų suvažiavimas: laukia svarbūs pokyčiai

Rugpjūčio 25–26 dienomis Birštone vyko metinis Olimpinių vertybių ugdymo programos mokymų vadovų suvažiavimas. Susitikime aptarta praėjusių metų veikla, programos įgyvendinimas ir rezultatai, taip pat daug dėmesio skirta artėjančių metų planavimui bei numatomiems pokyčiams.

Svarbiausia naujovė – jau šį rudenį bus pristatyti atnaujinti ir į lietuvių kalbą išversti Tarptautinio olimpinio komiteto (IOC) Olimpinių vertybių ugdymo programos (OVUP) vadovai. Tikimasi, kad tai taps dar veiksmingesne priemone, kuri padės plėtoti programą ir ugdyti olimpines vertybes tarp jaunimo.

Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) Olimpinio ugdymo direktorius Kasparas Šileikis sako, kad taip pat planuojama didinti mokymų vadovų komandą.

„Didelis būrys programos dalyvių jau yra sėkmingai baigę pirmuosius du OVUP mokymų etapus ir išreiškia didelį norą aktyviai prisidėti prie olimpinių vertybių sklaidos. Todėl jau šiais metais planuojame parengti ir įtraukti naujus, energingus bei entuziastingus mokymų vadovus, kurie prisidės prie programos įgyvendinimo visoje Lietuvoje“, – teigia jis.

Taip pat numatyta surengti daugiau mokymų, skirtų ugdymo įstaigų vadovams – direktoriams ir jų pavaduotojams.

– Pastebėjome, kad mūsų mokymuose dalyvavę ugdymo įstaigų vadovai žymiai rezultatyviau motyvuoja savo komandos pedagogus gilinti žinias apie olimpinį judėjimą ir aktyviau dalyvauti Olimpinių vertybių programoje, – kalbėjo K. Šileikis. – Be to, siekdami dar labiau praturtinti dalyvių patirtį, daug dėmesio skyrėme mokymų turinio peržiūrai bei naujų metodinių užduočių atnaujinimui.“

Mokymų lektorius Nerijus Miginis pabrėžė, kad šis susitikimas su OVUP programos vadovais buvo rezultatyvus pasiruošimas naujam sezonui ir mokslo metams.

„Susitikime ne tik aptarėme svarbiausius klausimus, bet ir pasisėmėme įkvėpimo vieni iš kitų, – sakė jis. – Dalyviai dalijosi patirtimi, vieni kitus drąsino ir motyvavo, kad naujų mokslo metų pradžia būtų kupina energijos, pasitikėjimo ir bendruomeniškumo.“

Po susitikimo OVUP mokymų lektorius Donatas Petkauskas akcentavo, kad daug dėmesio buvo skirta mokymų kokybei, siekiant išlaikyti aukščiausią kartelę ir užtikrinti dalyviams geriausią patirtį.

„Skyrėme ypatingą dėmesį tam, kad būsimų mokymų kokybė išliktų aukščiausiame lygyje – aptarėme turinį, taikomas metodikas ir būdus, kaip dar labiau praturtinti dalyvių patirtį. Mokymų vadovų susitikimas parodė, kad esame stipri bendruomenė – pasiruošusi ne tik naujam sezonui, bet ir naujiems iššūkiams, kurie laukia jaunimo švietimo srityje.“

Daugiau informacijos:

https://olimpinekarta.lt/ovup/

https://www.ltok.lt/ovup

Olimpinių vertybių ugdymo programa – kas tai?

Sportas ir fizinis aktyvumas – galingos ugdymo priemonės. Per sportą galima įtraukti ir įkvėpti jaunus žmones, padėti jiems ugdytis pasitikėjimą savimi ar įgauti socialinių įgūdžių, paskatinti sveikai ir aktyviai gyventi.

Pripažindamas unikalų sporto ir fizinio aktyvumo potencialą, Tarptautinis olimpinis komitetas (IOC) atnaujino OVUP programą ir sukūrė OVUP 2.0 versiją, kuri jungia sportą su švietimu ir kultūrine išraiška, kad ugdymas būtų linksmas, dinamiškas ir formuotų visapusišką žmogų.

OVUP Lietuvoje

LTOK vienas pirmųjų pasaulyje šią programą išvertė į savo šalies kalbą ir, pritarus IOC, pasiūlė kelių lygių mokymus Lietuvos pedagogams.

Per praėjusius metus visoje Lietuvoje pedagogams buvo surengti 39 mokymai. Juose dalyvavo daugiau kaip 1000 ugdytojų. Planuojama, kad ateinančiais metais mokymų skaičius išaugs iki 50. 

Mokymuose pedagogai susipažįsta su Olimpinių vertybių ugdymo programa. Jos esmė – inovatyvus darbas su įvairaus amžiaus vaikais, paremtas olimpine filosofija, vertybėmis, simboliais ir fizinio aktyvumo veiklomis.

Visos programoje pateiktos užduotys ir veiklos remiasi penkiomis olimpizmo ugdymo temomis – pagarba gyvenime, kilniu elgesiu, pastangomis pelnytu džiaugsmu, kūno, valios ir proto darna ir tobulumo siekimu. Tai universalios bendražmogiškos vertybės, kurių atradimas, skiepijimas vaikams – kiekvieno pedagogo, piliečio, šeimos užduotis.

Visi mokymai yra patirtiniai, grindžiami veiklomis, įsitraukimu, išbandymu. Mokymų metu pedagogai dirba grupėmis, išbando olimpinių vertybių ugdymo programoje pateiktas užduotis, naujas sporto šakas (įskaitant paralimpines), įvairias numatytas situacijas, aptaria edukacines temas, vėliau patys kuria užduotis, jas išbando kitose grupėse, diskutuoja apie patirtis, jų naudą, pritaikomumą pedagogų veikloje.

Veiklos aprašų pavyzdžiai pagal penkias olimpizmo ugdymo temas – tai užduotys, padedančios įtvirtinti olimpines vertybes:

  1. Pastangomis pelnytas džiaugsmas
    Jauni žmonės mokosi ir taiko fizinius, elgesio bei intelektinius įgūdžius, priimdami iššūkius judėjime, žaidimuose ir sporte. Svarbiausia – džiaugtis pastangomis ir siekiamu rezultatu.

  2. Kilnus elgesys
    Kilnumas sporte reiškia sąžiningumą, pagarbą varžovams ir taisyklėms. Šios savybės ugdomos ir kasdieniame gyvenime, stiprinant gebėjimą kilniai elgtis bendruomenėje.

  3. Tobulumo siekimas
    Siekti tobulumo padeda jauniems žmonėms priimti teisingus, sveikus sprendimus ir geriau atlikti visas užduotis, kurioms ryžtasi.

  4. Pagarba gyvenime
    Pagarba apima save, kitus žmones, taisykles, sportą ir aplinką. Gebėjimas priimti įvairovę ir elgtis taikiai prisideda prie bendruomenių ir šalių santarvės stiprinimo.

Kūno, valios ir proto darna
Mokymasis vyksta tiek galvoje, tiek kūne. Fizinis raštingumas ir mokymasis per judėjimą padeda sėkmingiau ugdyti dorovinius ir intelektinius įgūdžius. Ši idėja buvo kertinis P. de Kuberteno sprendimo atgaivinti olimpines žaidynes pagrindas.