logo
days
hours
mins
secs
17
Feb
2019

#LTOK
Olimpinis švietimas atvėrė duris į Saudo Arabiją

Lietuvių pastangos olimpinio švietimo srityje atvėrė duris į vieną iš uždariausių svetimšaliams pasaulio valstybių. Su LTOK olimpinio švietimo direkcijos organizuojamais mokymais dirbantys lektoriai Nerijus Miginis ir Donatas Petkauskas sulaukė įvertinimo – pakvietimo į Saudo Arabiją. Ten jie mokė vietos specialistus, dalijosi LTOK sukaupta patirtimi.

Pastaraisiais metais LTOK švietimo srityje daug dėmesio skiriama Tarptautinio olimpinio komiteto (TOK) olimpinių vertybių ugdymo programai (OVUP) skleisti Lietuvos švietimo bendruomenėje, siekiama pasidalyti patirtimi kitais Europos nacionaliniais olimpiniais komitetais.

OVUP – puiki priemonė pedagogams skleisti olimpines vertybes: draugystę, pagarbą ir tobulėjimą per sportą, kultūrinę išraišką. Programa padeda ugdymo procesą organizuoti aktyviai, dinamiškai ir linksmai, padeda ugdyti visapusišką žmogų. LTOK buvo tarp pirmųjų, kuris pasirūpino, kad programa būtų išversta į lietuvių kalbą. Ši programa yra prieinama tik anglų, prancūzų, japonų, ispanų ir lietuvių kalbomis.

OVUP mokymai yra skirti ne tik kūno kultūros, bet ir kitų dalykų mokytojams. Šios metodikos tikslas, kad aktyvi sportinė veikla, Olimpinių žaidynių istorija, būtų integruota į visus mokomuosius dalykus. Pernai startavo OVUP mokymų vadovų rengimo kursai, kuriuose dalyvavo dešimt pedagogų. Dabar šie sertifikuoti specialistai moko visų lygių ugdymo įstaigų darbuotojus kaip taikyti OVUP savo darbe.

„Vasarą atvykusi TOK atstovė Ana Azevedo susipažino su LTOK veikla Olimpinio švietimo srityje. Lietuva yra gerokai pažengusi šioje srityje, todėl mums pasiūlė savo patirtimi dalintis Saudo Arabijos Karalystėje“, – sakė lektorius D. Petkauskas.

Lietuviams tai buvo labai įdomi ir vertinga patirtis, nes Saudo Arabija kultūriniu požiūriu labai skiriasi nuo Europos valstybių. Todėl nebuvo aišku ir kaip veiks OVUP mokymų metodikos bei neformaliojo ugdymo metodai. Sutvarkius visus formalumus ir gavus vizas lietuviai su tarptautine komanda sausio 6-ąją išvyko į Saudo Arabiją, kur vedė mokymų seminarus sostinėje Rijade bei Al Jawf regione.

„Mokymuose dalyvavo virš 120 kūno kultūros pedagogų ir supervizorių (lietuviškas atitikmuo – švietimo inspektorių). Dabar mokymų dalyviai jau apmoko kitus pedagogus, dalinasi OVUP metodika. Mūsų vesti mokymai ir į arabų kalbą išversta OVUP metodika bendradarbiaujant švietimo, sporto ministerijoms bei Saudo Arabijos olimpiniam komitetui tampa Saudo Arabijos švietimo sistemos dalimi, – atskleidė N. Miginis – Ši programa Saudo Arabijos švietimo sistemai labai tiko pirmiausia dėl to, kad olimpinės vertybės – pagarba, tobulėjimas ir draugystė sutampa su jų vertybių sistema.“

Pradžioje didelis iššūkis buvo kultūriniai skirtumai. Saudo Arabijoje papročiai reikalauja, kad viešai vyrai bendrautų tik su vyrais, o moterys – su moterimis. Mergaitės mokosi mergaičių mokyklose, kuriose dirba tik moterys, o berniukų – vyrai. Su moterimis kūno kultūros mokytojomis dirbo kolegės – Marina Korzh iš Baltarusijos ir Anna Yeghoyan iš Armėnijos.

Mokymų vadovus TOK ir vietiniai partneriai Saudo Arabijoje supažindino su kultūriniais papročiais, švietimo sistemos ypatumais, padėjo pasiruošti mokymams ir pritaikyti metodiką. Gebėjimas būti neapibrėžtume, prisitaikymas prie pokyčių buvo stipriai tobulinami mokymų vadovų įgūdžiai. Net tokie paprasti dalykai, kaip visiems dalyvių susėdimas ratu mišrioje grupėje bendram kelių minučių sveikinimo žodžiui ten kultūriškai yra nepriimtina.

„Aktyvios užduotys Saudo Arabijos mokytojams buvo labai nauja, bet jie iškart pamatė galimybes jas taikyti dirbant su savo mokiniais. Pedagogai gebėjo gerai reflektuoti, matė sąsajas tarp užduočių ir pedagoginio darbo, siejo su savo kultūros ypatumais. Uždavus klausimą diskusija visada vykdavo prasmingai ir ilgai – dalyviai labai noriai vienas kitą papildydavo ir vis suteikdavo naujų aspektų diskusijai“, – pasakojo D. Petkauskas.