Unikalus Britų tarybos Lietuvoje kartu su Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu organizuojamas projektas „Svajonių komandos“ pasiekė finišo tiesiąją. Ketvirtasis sezonas sujungė kelis šimtus moksleivių, dešimtis pedagogų ir tris Lietuvos miestus.
Jau ketvirtus metus Britų tarybos Lietuvoje kartu su Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu organizuojamas projektas „Svajonių komandos“ (angl. „Dreams & Teams“) siekia per sportines veiklas ugdyti mokinių lyderystės įgūdžius, organizacinius gebėjimus, bendradarbiavimo, darbo komandoje įgūdžius.
Projekto organizatoriai skaičiuoja, kad per keturis sezonus iš viso projekte dalyvavo beveik pusė tūkstančio moksleivių ir pedagogų. Sezono pradžioje moksleiviai suskirstomi į komandas, kurias sudaro jaunuoliai ir pedagogai iš skirtingų mokyklų.
Komandos patirties ir žinių semiasi per praktinius užsiėmimus. Vėliau renkasi socialines sporto temas, tokias kaip lyčių lygybė, stereotipų laužymas, negalios barjerai. Remdamiesi įgyta patirtimi bei įgūdžiais vėliau jaunieji lyderiai patys kuria ir veda aktyvios fizinės veiklos užsiėmimus savo mokyklų jaunesnių klasių mokiniams.
Kiekvieną projekto sezoną ilgalaikiuose mokymuose dalyvauja ir pedagogai, vyksta bendri pedagogų ir moksleivių mokymai bei interaktyvūs mokiniams skirti sportiniai užsiėmimai.
Ketvirtasis sezonas prasidėjo netradiciškai, o jo eiga dalyviams pateikė ne vieną iššūkį. Projektą atidarė pedagogams ir Klaipėdos ugdymo įstaigų vadovams skirta konferencija, per kurią buvo aptarti trijų sezonų rezultatai, pristatytos ketvirtojo sezono gairės. Projekto „Svajonių komandos“ sezonas startavo spalį, o dėl koronaviruso pandemijos beveik visos veiklos vyko nuotoliniu būdu.
Projekto senbuviai klaipėdiečiai nuotoliniu būdu įgyvendino 30 veiklų, skirtų jaunesnių klasių moksleiviams. Projekte dalyvavę moksleiviai ugdė tarpkultūriškumą, sužinojo apie sveiką gyvenseną, siekė įveikti stereotipus, dalijosi patirtimi, mokėsi perteikti idėjas. Jaunieji lyderiai transformavo savo veiklas ir rado būdą, kaip svarbias temas perteikti nuotoliniu būdu bei užtikrinti, kad per užsiėmimus mokiniai atliktų ir fiziškai aktyvias užduotis.
Ketvirtasis projekto sezonas ypatingas ir tuo, kad prie klaipėdiečių prisijungė moksleiviai iš Šalčininkų ir Visagino. Į „Svajonių komandų“ bendruomenę įsiliejo šimtas moksleivių ir pusšimtis pedagogų iš rytų bei pietryčių Lietuvos.
Iki pat vasario vidurio ir pedagogai, ir moksleiviai dalyvauja mokymuose, kuriuose su mokytojais kalbama apie neformalųjį ugdymą, ugdymą per sportą, mentorystę. Moksleiviai dalyvauja seminaruose apie lyderystę, emocinį intelektą, XXI amžiaus kompetencijas, susipažįsta su kitomis olimpinio švietimo veiklomis, o prie mokymų prisijungę klaipėdiečiai dalijasi savo patirtimi.
Vasario 19 d. nuotoliniu būdu vyks visiems ketvirtojo „Svajonių komandų“ sezono dalyviams skirtas renginys, kuriame kelių šimtų projekto dalyvių laukia pažintis su išskirtiniais svečiais.
Renginyje dalyvaus ir su moksleiviais bei pedagogais bendraus pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė, Britų tarybos centrinio biuro atstovai, LTOK prezidentė Daina Gudzinevičiūtė bei olimpiečiai.
Dalyvių atsiliepimai
Rokas Keniaušis, Klaipėdos Vydūno gimnazistas: „Pirmą kartą per visus metus, kai dalyvauju projekte, renginiai vyko nuotoliniu būdu. Mūsų grupei tai tapo iššūkiu. Reikėjo vesti renginį, kuris priverstų vaikus pajudėti ir kartu kažko juos išmokyti. Supratome, ką jaučia mokytojai, dirbantys nuotoliniu būdu. Buvo unikali patirtis ir daug gražių akimirkų.“
Dominykas Pocius, Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazistas: „Mane projektas išmokė pasitikėti savimi, suprasti, kad kiekvienas iš mūsų yra ypatingas ir apie žmones niekada negalima spręsti iš pirmo žvilgsnio.“
Anželika Mikulina, Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijos moksleivė: „Dalyvaudama šiame projekte gavau daug šaunių emocijų, prisiminimų ir puikiai praleidau laiką. Išmokau nebijoti išsakyti savo nuomonės, pasidalinti su kitais ir išklausyti kitų patarimų. Taip pat projektas mane išmokė, kaip padėti kitiems, ypač žmonėms, kurie nevaikšto, nemato, negirdi. Radau daug pažįstamų, su kuriais malonu bendrauti, malonių ir linksmų vadovų. Supratau, kad nereikia užsidaryti savyje, bet parodyti, kas esu. Šiame projekte kiekvienas iš mūsų buvome lyderis ir sužinojome, ką tai reiškia. Manau, tapau atviresnė, nebebijau kalbėti lietuviškai, net jei ir darau klaidų.“
Laima Ložienė, Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijos fizinio ugdymo pedagogė: „Ką man davė projektas? Projektas ,,Svajonių komandos“ suvienijo Klaipėdos mokyklas naujam bendravimui ir bendradarbiavimui. Tai naujas požiūris į mokinių ir mokytojų santykius bei bendrą veiklą. Fizinis aktyvumas ir sportas – puiki priemonė bendradarbiauti ir dirbti komandoje, ugdyti kompetenciją, skatinti lyderystę. Projekto veiklose yra labai daug galimybių mokiniams augti, atsiskleisti, o mokytojams – gauti žinių ir iššūkių.“