Tobulėti niekada ne vėlu. Šis posakis ne kartą skambėjo Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) seminare „Socialiniai tinklai ir savo ateities įgalinimas“. Molėtuose dvi dienas vykusiame renginyje dalyvavo 21 įvairių sporto šakų atstovas. Jų amžius – nuo 15 iki 38 metų.
Seminare, į kurį atvyko ir olimpiečiai, ir karjerą dar tik pradedantys sportininkai, skambėjo ne tik patyrusių lektorių paskaitos. Jas papildė pačių dalyvių pasakojamos unikalios karjeros istorijos, praktinės užduotys, įvairūs žaidimai, padėję atletams dar geriau pažinti save, mokę komandinio darbo ir vienybės.
„Įgalinti savo ateitį labai svarbu. O mūsų pakviesti lektoriai papasakos ir parodys įrankius, su kuriais galima greičiau pasiekti sėkmę“, – sveikindamas tik šiemet atidarytame viešbutyje „Molėtai“ susirinkusius sportininkus sakė LTOK generalinis direktorius Einius Petkus.
Seminare dalyvavo 3x3 krepšinio, bokso, dziudo, irklavimo, sportinių šokių, kliūčių ruožo rungties, futbolo, kalnų slidinėjimo, stalo teniso, sportinių šokių, šaudymo, laipiojimo orientavimosi ir žirgų sporto atstovai.
Temų įvairovė
„Savo ateities įgalinimas: stiprybės ir vertybės, pomėgiai, tikslai ir planavimas“. Tai temos, apie kurias kalbėjo mokymus pradėjusi LTOK užsienio ryšių direktorė dr. Vaida Mačianskienė. Ji yra vienintelė Tarptautinio olimpinio komiteto programos „Athlete365Career+“ sertifikuota lektorė Lietuvoje. Šis sertifikatas leidžia edukuoti sportininkus karjeros klausimais. Mokymai vyksta pagal TOK parengtą medžiagą.
Praktinių dirbtuvių metu su asmeninio prekės ženklo kūrimo strategija supažindino ISM profesorė ir nišinės konsultacijų įmonės „Persona Cognita“ įkūrėja dr. Dominyka Venciūtė.
„Influenceriai.lt“ atstovė Fausta Barauskaitė papasakojo apie nuomonės formuotojų rinkos subtilybes, atskleidė šios veiklos užkulisius, kainodarą.
Bene daugiausia šypsenų atletų veiduose buvo galima išvysti per ISM profesoriaus ir lektoriaus dr. Eigirdo Žemaičio vedamas praktines „LEGO Serious Play“ dirbtuves „Aš – komandos dalis“, kurių metu sportininkai, dėliodami iš lego detalių įvairias figūras, į save ir aplinkinius pažvelgė per kūrybingumo prizmę.
Vienas vyriausių seminaro dalyvių – šią vasarą su komandos draugais Paryžiaus olimpinių žaidynių 3x3 krepšinio bronzą iškovojęs 37-erių Gintautas Matulis paklaustas, kodėl nutarė užsiregistruoti į mokymus, neslėpė: „Sportas nėra baigtinis mūsų gyvenimo etapas. Tad nuolat žiūri į priekį, ieškai karjeros galimybių. Kursai patraukė ir tema apie socialinius tinklus, kaip juos įgalinti, sukurti daugiau vertės.“
Jam pritarė ir 16-metė kalnų slidininkė Neringa Stepanauskaitė: „Seminare galėjome geriau pažinti save. Ir tikrai atradau savyje kelis dalykus, kurių nemaniau turinti. Nes kai esi rutinoje – mokslai, treniruotės, tik bėgi, nesustoji. Mokymai suteikė galimybę stabtelėti, pažvelgti į save, pasigilinti.“
Visiems mokymų dalyviams buvo įteikti sertifikatai, liudijantys, kad jie išklausė programos „Athlete365Career+“ mokymus.
„Mūsų komanda stengėsi galvodama seminaro turinį, kuris būtų jums įdomus, įtraukiantis, dar nematytas. Tikiuosi, kad pamatėte kitokį mokymų formatą, išlipote iš savo komforto zonos, aikštelės, maniežo ar ringo. Tikiu, jog bent žingsneliu prisidėjome prie jūsų tobulėjimo.
Lietuvos tautinis olimpinis komitetas nėra didelis – čia dirba tik dvylika žmonių. Bet stengiamės dėl jūsų, dėl sporto šakų federacijų, visada esame šalia. Bet kada galite kreiptis į mus, skambinti, siūlyti temas kitiems mokymams“, – baigdama seminarą sakė LTOK sporto direkcijos vadovė Agnė Vanagienė.
Seminaro dalyviams antros renginio dienos rytą buvo surengta ekskursija į greta viešbučio esančią Dariaus Sarkano vadovaujamo Molėtų kūno kultūros ir sporto centro salę ir naująjį Molėtų baseiną, kuriame kai kurie sportininkai lankėsi jau išvakarėse – plaukiojo baseine, padirbėjo treniruoklių salėje.
Populiariausias – instagramas
V.Mačianskienės paskaitoje, kurioje pynėsi praktiniai užsiėmimai ir teorija, dalyviai patys galėjo identifikuoti savo stipriąsias charakterio savybes, išgirdo daugybę patarimų, kaip sukurti savo gyvenimo aprašymą, kad šis atkreiptų galimų darbdavių dėmesį.
„Dirbtinio intelekto laikais CV perskaitomas per 6 sek. Todėl labai svarbu išryškinti savo savybes. Sportiniai pasiekimai čia neduoda didelės naudos. Bet darbo rinkoje trūksta tokios aukštos kvalifikacijos žmonių, kaip jūs. Juk sportas – tai disciplina, režimo laikymasis, rezultatų siekimas“, – sakė lektorė.
Nuolat LTOK rengiamus mokymus vedanti D.Venciūtė pastebėjo, kad Lietuvos sportininkai yra pakankamai aktyvūs socialinėje erdvėje: „Vieni tai daro strategiškai, matydami tam tikras to naudas. Kiti gal intuityviai. Bet turinio kokybe neatsiliekame nuo pasaulinio lygio sportininkų.“
Jos teigimu, labiausiai naudojama platforma pastaraisiais metais yra instagramas, taip pat populiarėja „Tik Tok“ programėlė. Tik ja kol kas sportininkai mažiau naudojasi.
„Stereotipiškai galvojama, kad feisbukas yra tas kanalas, kur renkasi vyresnė auditorija. Bet Lietuvoje feisbukas vis dar yra pakankamai populiarus, tik jame mažiau galimybių gauti reklaminius pasiūlymus sportininkams kaip nuomonės formuotojams. Daugiausia užsakymų – instagrame“, – paaiškino D.Venciūtė.
Nuomonės formavimo srities specialistė F.Barauskaitė, kalbėdama apie socialinių tinklų populiarumą, teigė, kad daugiausia „Tik Tok“ naudotojų yra iki 25 metų amžiaus. O instagramu daugiausia domisi kiek vyresni lankytojai.
D.Venciūtė atskleidė, kuo svarbus asmeninis prekės ženklas. „Asmeninis brandingas yra tai, ką kiti žmonės galvoja apie mus. Tam tikras vidinis įspūdis, jausmas, nuomonė, kurią turime kitų žmonių galvose. Ir tiesiog reikia suprasti, kad socialiniai tinklai yra kanalas, kurį galime valdyti formuodami nuomonę apie save kitų žmonių galvose. Tad nauda gali būti labai įvairi. Ji gali atnešti partnerystes, tam tikrus projektus, galimybes, kurios ateis, kai jie baigs sportininkų karjerą. Tai yra apie matomumą, apie įvaizdžio formavimą. Sportininkai, kurie turi didelę galią formuoti įvaizdį ne tik apie savo sporto šaką, bet ir apie šalį. Todėl tai yra ne tik galimybė, bet ir atsakomybė“, – sakė ISM profesorė.
Jos nuomone net ilgi nagai, šukuosena, tatuiruotė, plaukų spalva gali tapti išskirtiniu bruožu socialinėje erdvėje.
Seminaro dalyviai domėjosi, ar kuriant asmeninį prekės ženklą galima naudotis dirbtinio intelekto pagalba.
„Galima. Aš ir pati juo naudojuosi, bet tik tam, kad ištaisytų klaidas tekstuose. Tačiau nereikėtų jam patikėti visko. Tad sakau – naudokitės, bet su saiku“, – teigė D.Venciūtė.
F.Barauskaitė įspėjo sportininkus, kad šie, jei gautų pasiūlymą ką nors reklamuoti, būtinai pasirašytų sutartį ir atsakingai kurtų turinį.
Geros emocijos ir nauda
Viena aktyviausių mokymų dalyvių olimpietė raitelė Justina Vanagaitė, vos prasidėjus seminarui, įkėlė į savo dienos istoriją nuotraukas iš renginio.
„Pritariu posakiui, kad jei tavęs nėra socialiniuose tinkluose, tavęs iš viso nėra. Todėl jau anksčiau nutariau įgalinti savo unikalumą. Tam, kad turėčiau daugiau sekėjų ir būčiau įdomesnė rėmėjams. Jų aš jau turiu – per socialinius tinklus atėjo. Bet labai atsakingai renkuosi, su kuo dirbti“, – sakė Paryžiaus olimpinėse žaidynėse startavusi dailiojo jojimo atstovė.
Jai antrino kitas aktyvus mokymų dalyvis boksininkas Algirdas Baniulis: „Kartas pasiūlymai bendradarbiauti būna tokie apie nieką. Į tokius niekada rimtai nežiūriu.“
Visi seminaro dalyviai, net ir asmeninių sporto šakų, vieningai tvirtino, jog čia jautėsi tarsi viena didelė komanda. Ypač per E.Žemaičio vedamas praktines „LEGO Serious Play“ dirbtuves „Aš – komandos dalis“.
„Komandinis darbas labai svarbus. Išsinešiu iš čia geras emocijas ir šypseną“, – po šios renginio dalies sakė A.Baniulis.
O orientavimosi sporto atstovas Vilius Aleliūnas pastebėjo: „Kiekvienas esame detalė didesnės ar mažesnės komandos. Bet kiekviena detalė svarbi. Ir turi būti matoma. Ir socialinėje erdvėje mes turime būti, jei norime būti matomi.“
Olimpinis medalininkas G.Matulis irgi džiaugėsi galimybe susipažinti su kitų sporto šakų atstovais: „Nesvarbu ar tu olimpinių žaidynių medalininkas, ar jaunimo čempionas. Visi mes sportininkai ir siekiame savų tikslų, svajonių.
Man labai patiko būti sporto bendruomenėje. Kiekvienas iš mokymų išsinešame naudos, pozityvumo, ką mes panaudosime ateityje.
Pavyzdžiui, mano kolega krepšininkas Darius Tarvydas sakė – nesu kūrybingas. Bet dėliodami lego mes pamatėme, kad esame kūrybingi, tik kiekvienas savaip. Tik pamirštame toje rutinoje, ką galime. Svarbu nepamiršti žaismingumo, juk kiekvienas turime tą vidinį vaiką. Reikia pabėgti nuo rutinos, dažniau pagalvoti, ko mes norime, kas esame. Ir tai padės mums pasiekti savo tikslų.“
Tarptautinėje Italijos komandoje „Magoni IST“ besitreniruojanti kalnų slidininkė N.Stepanauskaitė pasakojo, kad ir tarp jos treniruočių draugių populiariausias – instagramas.
„Tendencija naudotis socialiniais tinklais auga. Mūsų sportas – labai brangus, todėl garsinti savo vardą, ieškoti rėmėjų itin svarbu. Galimybės socialiniuose tinkluose – beribės. Reikia bandyti jomis pasinaudoti“, – sakė dešimtokė iš Druskininkų.
Ji prisipažino, kad daug motyvacijos suteikė seminare Molėtuose dalyvavę olimpiečiai: „Labai keista buvo. Juk prieš kelis mėnesius su tėčiu žiūrėjome, kaip mūsų krepšininkai Paryžiuje kovoja dėl medalių, o šiandien su vienu jų prie vieno stalo sriubą valgiau. Sunku patikėti.
Labai smagu buvo susipažinti su Justina Vanagaite. Ji – labai charizmatiška asmenybė.
Žinoma, ir su kitais sportininkais labai smagu pabendraut, nes su kitų šakų atstovais labai retai susikerta keliai.“