Palangoje vyko OVUP mokymų vadovų susitikimas / Kipro Štreimikio/LTOK nuotr.
23
Aug
#Švietimas
Artėjant naujajam Olimpinių vertybių ugdymo programos sezonui Palangoje vyko mokymų vadovų susitikimas

Sportas ir fizinis aktyvumas ugdo ne tik fizinius gebėjimus, bet ir pasitikėjimą savimi, socialinius įgūdžius, sveiką gyvenseną bei olimpines vertybes. Pasitelkdamas sportą kaip priemonę, Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK) sukūrė Olimpinių ugdymo vertybių programą (OVUP), kurią Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) buvo vienas pirmųjų pasaulyje išvertęs į lietuvių kalbą. LTOK, gavęs TOK pritarimą, pasiūlė įvairių lygių mokymus Lietuvos pedagogams.

Šią savaitę visi Lietuvos OVUP mokymų vadovai susitiko Palangoje, kur trijų dienų mokymuose kartu su lektoriais Nerijumi Miginiu ir Donatu Petkausku aptarė artėjantį naująjį sezoną, įvertino pastarųjų metų veiklos rezultatus bei diskutavo apie mokymų efektyvumo gerinimą.

Naujasis 2024–2025 m. OVUP mokymų sezonas atneš naujovių. Planuojama įgyvendinti 45 kelių lygių mokymus visoje Lietuvoje. Nuo programos pradžios Lietuvoje per šešerius metus buvo įgyvendinta daugiau nei 100 mokymų, kuriuose dalyvavo per 2500 pedagogų.

Lietuvoje vykdoma OVUP programa sulaukė tarptautinio pripažinimo. Šiemet Vilniuje vykę tarptautiniai OVUP mokymai, skirti Europos šalių nacionaliniams olimpiniams komitetams ir tarptautinėms federacijoms, buvo patikėti būtent lietuviams. TOK Olimpinio kultūros ir paveldo fondo vyriausioji švietimo vadovė Xenia Kourgouzova šiuos mokymus pavadino pavyzdžiu kitoms pasaulio valstybėms. Dėl šios priežasties Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui buvo paskirtas Erasmus+ finansavimas didžiausių Olimpinių vertybių ugdymo programos mokymų vykdymui, kurie pritrauks 20 partnerių iš visos Europos.

Visi OVUP mokymai yra patirtiniai, grindžiami praktinėmis veiklomis, įsitraukimu ir eksperimentavimu. Mokymų metu pedagogai dirba grupėmis, išbando olimpinių vertybių ugdymo programoje pateiktas užduotis, mokosi naujų sporto šakų (įskaitant paralimpines), nagrinėja įvairias situacijas, aptaria edukacines temas. Vėliau jie patys kuria užduotis, jas išbando kitose grupėse, diskutuoja apie savo patirtis, jų naudą ir pritaikymą pedagoginėje veikloje.