Spalio 4-6 dienomis Kaune vyko Olimpinių vertybių ugdymo programos (OVUP), kurią inicijuoja Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK), mokymai pažengusiems. Juose dalyvavo 19 pedagogų, kurie įvairių įtraukiančių praktinių užsiėmimų metu gilino olimpinio ugdymo žinias.
Visos programoje pateiktos užduotys ir veiklos jau tradiciškai rėmėsi penkiomis olimpizmo ugdymo temomis – pagarba gyvenime, kilniu elgesiu, pastangomis pelnytu džiaugsmu, kūno, valios ir proto darna bei tobulumo siekimu. Tai universalios bendražmogiškos vertybės, kurių atradimas, skiepijimas vaikams – kiekvieno pedagogo, kiekvieno piliečio, kiekvienos šeimos užduotis.
Mokymuose pedagogai susipažino su Olimpinių vertybių ugdymo programa. Jos esmė – inovatyvus darbas su įvairaus amžiaus vaikais, paremtas olimpine filosofija, vertybėmis, simboliais ir fizinio aktyvumo veiklomis.
Šiuose mokymuose pedagogus aplankė ir ypatinga viešnia – TOK olimpinių vertybių ugdymo programos vadovė Xenia Kourgouzova, kuri pristatė artėjančių penkerių metų programos tikslus ir džiaugėsi galėdama susipažinti su programa Lietuvoje bei svarbiausia jos grandimi – mokytojais.
„Man ypatingai malonu būti čia šiandien, būtent mokytojų dieną. Olimpinių vertybių ugdymo programos tikslas yra parodyti, kaip galime ugdyti jaunimą pasitelkiant olimpines vertybes – tobulėjimą, pagarbą, draugystę. Mes dirbame su daugybe organizacijų, bet pagrindiniai žmonės, kurie ugdo vaikų ir jaunimo vertybes, esate jūs, mokytojai. Jūs prisidedate prie pasaulinių darnaus vystymosi tikslų, todėl esate svarbesni nei patys įsivaizduojate“, – pranešimo metu į mokytojus kreipėsi X. Kurguzova.
Mokymuose dalyvavo ir „LTeam“ narė, olimpietė, vidutinių nuotolių bėgikė Eglė Balčiūnaitė.
„Šiuose mokymuose dalyvauti nusprendžiau po to, kai sudalyvavau Tarptautinės olimpinės akademijos sesijoje, kuri man paliko labai gerą įspūdį. Olimpizmas yra man labai artima filosofija, noriu kuo daugiau į ją įsigilinti, nuolat stengiuosi ja remtis. Šie mokymai yra ne tik apie tai, kaip olimpines vertybes galime panaudoti ugdydami kitus, bet ir save patį, jaučiuosi pasisėmusi labai daug žinių ir jau turiu idėjų, kaip jas galėsiu perduoti kitiems“, – įspūdžiais pasidalijo E. Balčiūnaitė.
Patvirtinta mokymų metodika yra pagrįsta aktyviomis veiklomis, dalyvių patyrimu ir aptarimu. Dalyviai grupėse aptarė įvairias gyvenimiškas ir sportines situacijas ir sprendė, kurios vertybės jose atsispindi. Mokymuose aktyviai pastabas žymėjęsi pedagogai išsidavė nekantraujantys žinias perduoti ne tik mokiniams, bet ir kolegoms mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose.
„Mokymuose dalyvauju jau antrą kartą. Pirmąjį kartą paskatino dalyvauti kolegė, buvo neramu, ar man tikrai to reikia, nes esu socialinė pedagogė, ne fizinio ugdymo mokytoja, atrodė, kad esu labai toli nuo sporto. Tačiau mokymai buvo labai naudingi, man labai patiko, kokios vertybės yra puoselėjamos, supratau, kad olimpizmas nėra vien apie sportą, ir vos grįžusi į ugdymo procesą iškart įtraukiau išmoktas veiklas. Mokinių noras dalyvauti, o, ilgainiui, ir pokytis, buvo akivaizdūs, o šįkart pasisemti žinių į mokymus pasikviečiau ir kolegę, jaučiu, kad labai svarbu į programą įtraukti kuo daugiau pedagogų“, – džiaugsmo neslėpė mokymų dalyvė, socialinė pedagogė Kristina Stankevičienė.
Tris dienas trukę mokymai Lietuvoje vyksta jau ketvirtus metus. Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) vienas pirmųjų pasaulyje šią programą išvertė į savo šalies kalbą ir sukūrė Olimpinių vertybių ugdymo programos įgyvendinimo sistemą Lietuvoje ir pasiūlė kelių lygių mokymus Lietuvos pedagogams. Spalio – lapkričio mėn. vyks net 10 įvadinių OVUP mokymų visoje Lietuvoje. Per paskutinius trejus metus dešimtyje Lietuvos miestų pedagogams buvo surengta virš 30 mokymų. Juose dalyvavo daugiau kaip 1000 ugdytojų.