logo
days
hours
mins
secs
M. Golubevas
22
Jun
2022

#Švietimas
Lietuvos pedagogai gilino žinias pirmajame olimpinių vertybių ugdymo programos regioniniame forume

Sportas ir fizinis aktyvumas – galingos ugdymo priemonės. Per sportą galima įtraukti ir įkvėpti jaunus žmones, padėti jiems ugdyti pasitikėjimą savimi ar įgauti socialinių įgūdžių, paskatinti sveikai ir aktyviai gyventi.

Būtent šių tikslų siekiama Tarptautinio olimpinio komiteto (TOK) sukurta ir Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) vykdoma olimpinių vertybių ugdymo programa (OVUP), kuri Lietuvoje įgyvendinama jau penktus metus.

OVUP peržengė mokyklų ribas

Savaitės pradžioje Utenoje pirmą kartą surengtas OVUP regioninis forumas, į kurį susirinko 80 programą visoje Lietuvoje įgyvendinančių pedagogų ir švietimo atstovų.

„Džiaugiamės, kad OVUP Lietuvoje plečiasi, o mes galėjome įgyvendinti pirmąjį programos regioninį forumą. Renginio tikslas – ne tik suburti įvairiuose OVUP mokymuose dalyvavusius pedagogus po vienu stogu, bet ir dar labiau paskatinti mokytojus skleisti olimpines vertybes ir per fiziškai aktyvias veiklas bei sportą įkvėpti jaunus žmones. Taip pat džiaugiamės Utenos regiono potencialu ir įsitraukimu įgyvendinant OVUP.

Renginys pranoko lūkesčius, todėl rudenį planuojame antrąjį forumą kitame Lietuvos regione“, – kalbėjo LTOK olimpinio švietimo vadovas Kasparas Šileikis.

Renginio pradžioje susirinkusius dalyvius pasveikinti atvyko Utenos savivaldybės mero pavaduotojas Vitalijus Šeršniovas.

„Labai džiaugiuosi, kad Lietuvoje įgyvendinama OVUP, nes fizinis aktyvumas yra raktas į sėkmę visose srityse. Žinau vieną dalyką, kad meistriškumo neįgysi skaitydamas instrukciją, reikia lieti prakaitą ir tik tokiu būdu siekiama tobulumo. Taip pat žmogus neturi ribų, tik tokias, kurias pats susigalvoja, tikiu, kad šis forumas padės tas ribas peržengti. Noriu padėkoti organizatoriams, kad pirmasis forumas vyksta būtent Utenoje ir visiems linkiu naudingo laiko“, – džiaugėsi V. Šeršniovas, vėliau aktyviai įsitraukęs į forumo veiklas.

V. Šeršniovas dešinėje (M. Golubevo nuotr.)
V. Šeršniovas dešinėje (M. Golubevo nuotr.)

Fizinis aktyvumas – fizinės ir emocinės sveikatos pagrindas

Forumo programą po sveikinimų pradėjo LTOK olimpinio švietimo programų vadovas Paulius Martinkėnas kuris skaitė pranešimą apie fizinį raštingumą ir pristatė šiuo metu kuriamą unikalų Lietuvos fizinio raštingumo modelį.

„Lietuvoje vos kiek daugiau nei 10 proc. vaikų užsiima sportine veikla, kai tuo tarpu Skandinavijos šalyse šis skaičius siekia iki 93 proc. Skaičiai išties nedžiugina, tačiau būtent fizinis raštingumas yra pagrindas, siekiant situaciją pakeisti. Tikimės, kad jau netrukus visus jus pasieks unikalaus būtent Lietuvai kuriamo modelio gairės, kurias galėsite įgyvendinti kiekvienas”, – pranešimo metu kalbėjo P. Martinkėnas.

P. Martinkėnas (M. Golubevo nuotr.)
P. Martinkėnas (M. Golubevo nuotr.)

Diskusijoje „Kūno, valios ir proto darna“ dalyvavę Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos psichologė Edita Pakalnienė, ,,Ironman“ Europos čempionato dalyvis, besiruošiantis sunkiausiam pasaulio ekstremaliam triatlonui ,,ICON’22‘‘ Ignas Lukauskis, Utenos vaikų ir jaunimo užimtumo centro jaunimo darbuotoja Raimonda Gaulytė ir Utenos Krašuonos progimnazijos direktoriaus pavaduotoja Laima Telksnienė aptarė kylančias jaunimo fizinio aktyvumo problemas bei jų sprendimo būdus.

„Fizinio ugdymo pedagogai turėtų atrasti būdą perduoti vaikams žinią, kad fizinis aktyvumas yra ne tik sveika, bet ir padeda išsilaisvinti nuo blogų minčių. Pats įveikdamas triatlono trasas ar bėgdamas maratoną, ultramaratoną, atrodo, patenku į kitą pasaulį, gyvenu duotuoju momentu. Kad ir kokios kyla problemos, niekas kitas taip neatpalaiduoja ir nenuteikia kitiems darbams, kaip fizinis aktyvumas, nors, atrodo, įveikiu didžiulius atstumus. Labai svarbu pabrėžti, kad jaunam žmogui labai svarbu išsikelti realius ir pasiekiamus tikslus bei jų siekti nuosekliai, tada viskas yra įmanoma, o ribos yra tik mūsų galvose“, – pasakojo I. Lukauskis, ne kartą įveikęs „Ironman” distanciją, kurią sudaro 3,8 km plaukimo, 180 km važiavimo dviračiu ir 42 km bėgimo.

I. Lukauskis (M. Golubevo nuotr.)
I. Lukauskis (M. Golubevo nuotr.)

Džiugina metodų įvairovė

Po diskusijos dalyviai buvo pakviesti į dirbtuves patys išmėginti OVUP veiklas, kuriose teorinių bei praktinių užduočių metu analizavo olimpizmo temas – tobulumo siekimas, pastangomis pelnytas džiaugsmas ir kilnus elgesys. Veiklas vedė OVUP lektoriai Donatas Petkauskas ir Nerijus Miginis.

„Nuo pat pirmo olimpinio švietimo renginio, kuriame dalyvavau, esu tiesiog užsidegusi šiuo judėjimu ir kiekvieną kartą įgyju naujų žinių, metodų, technikų darbui su vaikais, ypatingai, paaugliais. Man labai patinka, kad ir šiame forume, ir kiekvienuose OVUP mokymuose, į tas pačias olimpines vertybes pažvelgiama kitu kampu, o teorija yra derinama su metodais. Kiekvienąkart gauni naujų žinių, o tas mane tiesiog veža“, – po renginio įspūdžiais dalijosi Molėtų progimnazijos socialinė pedagogė Kristina Stankevičienė.

K. Stankevičienė (M. Golubevo nuotr.)
K. Stankevičienė (M. Golubevo nuotr.)

LTOK vienas pirmųjų pasaulyje OVUP išvertė į savo šalies kalbą ir, pritarus TOK, pasiūlė kelių lygių mokymus Lietuvos pedagogams. Per ketverius metus visoje Lietuvoje pedagogams buvo surengta 37 mokymai. Juose dalyvavo daugiau kaip 1300 ugdytojų. Lietuvoje vykdomus mokymus yra stebėjusios TOK olimpinio švietimo padalinio atstovė Ana De Azevedo ir TOK olimpinio fondo kultūrai ir paveldui vyriausiosioji švietimo vadovė Xenia Kourgouzova.