logo
days
hours
mins
secs
A. Pliadis (LLAF)
17
Jul
2020

#LTOK
Sportininkas – influenceris: pavyzdys jaunimui ir galimybė užsidirbti

Sparčiai auga ratas žmonių, kuriems socialiniai tinklai – ne tik bendravimo, bet ir pragyvenimo šaltinis. Didelis sekėjų skaičius bei plati auditorija padeda pritraukti reklamos užsakovus bei suteikia šiandien itin populiarų influencerio vardą.

Socialinių mokslų daktarė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja, rinkodaros ekspertė Dominyka Venciūtė neabejoja, kad sportininkai turi daug potencialo užkariauti socialinių tinklų erdvę ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Liepos 23 dieną Lietuvos olimpinės rinktinės kandidatus ir pamainos sportininkus ji pakvies į seminarą „Asmeninė rinkodara ir socialinių tinklų galimybės“. Tai – antroji Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) sportininkų komisijos organizuojamo seminarų ciklo dalis.

Vienas LTOK sportininkų komisijos tikslų – supažindinti geriausius šalies atletus su antrosios karjeros galimybėmis ir padėti populiarinti savo vardą. Būtent apie tai šiame išskirtinai sportininkams skirtame seminare kalbės D. Venciūtė.

D.Venciūtė.
D.Venciūtė.

„Pirmiausia, išsigryninsime, kaip sportininkas nori būti matomas, kas jis, kokią vertę kuria. Kokios jo savybės daro jį unikaliu, autentišku. Kitaip tariant, kas jis yra be sporto. Taip pat labai svarbu suprasti, kuriuos kanalus geriausia pasitelkti įvaizdžio stiprinimui. Ar pasitelkus daug kanalų, pavyks juos visus suvaldyti, o gal geriau pasirinkti vieną?

Daugiausiai dėmesio seminaro metu bus skiriama turiniui. Tai – pagrindinis įrankis asmeninio prekės ženklo stiprinime, padedantis patraukti auditorijos dėmesį atskleidžiant asmenines savybes, gyvenimo būdą ar kitus žmonėms įdomius faktus.  Kokybiško ir autentiško turinio kūrimas pritraukia tiek sekėjus, tiek reklamdavius.

Kalbėsime ir apie bendradarbiavimą su kitais sportininkais, kodėl yra svarbus nuoseklumas ir bei kokie gali būti rodikliai, parodantys, kad į asmeninio prekės ženklo kūrimą investuojamos pastangos atsiperka“, – apie būsimą renginį pasakojo D.Venciūtė.

– Ar sportininkas gali tapti influenceriu? – LTOK.lt paklausė rinkodaros ekspertės.

– Tikrai taip. Prisiminkime, kas yra influenceris. Tai – ne tik žmogus, turintis daug sekėjų socialiniuose tinkluose. Tai – nuomonės formuotojas. Sportininkai tikrai turi galimybę formuoti nuomonę ir gali pasiekti skirtingas auditorijas.

– Ilgą laiką ir patys sportininkai laikėsi nuomonės, kad užtenka rodyti gerus sportinius rezultatus, o reklama – pašalinis dalykas. Kodėl verta rūpintis asmenine rinkodara?

– Asmeninio prekės ženklo vystymas yra svarbus sportininkams dėl keleto aspektų. Visų pirma, sportininkai dažnai daro įtaką įvairioms auditorijoms, ypač jaunimui. Kai kurių sporto šakų, pvz., krepšinio atstovai, jaunai auditorijai yra „dievukai“ ir gali tapti geru pavyzdžiu paaugliams.

Taip pat, sportininkų karjera dažnai yra viena trumpiausių ir nenuspėjama. Dirbdami su socialiniais tinklais, sportininkai stiprina įgūdžius, kurie gali praversti baigus karjerą.

Kalbant apie tarptautinį kontekstą, sportininkai, vystydami savo asmeninį prekės ženklą, gali padėti skleisti žinią ir apie Lietuvą. Esame nedidelė šalis ir užsienyje dažnai esame atpažįstami dėl konkrečių žmonių. Dažnai jie būna sportininkai.

– Išties aukštus rezultatus tarptautinėje arenoje rodantys sportininkai dažnai turi nemažą gerbėjų ratą ir užsienyje. Vadinasi, jie reklamos užsakovams gali padėti apie jų paslaugą ar produktą skleisti žinią ir tarptautinei rinkai?

– Tikrai taip. Turėdami didelį sekėjų skaičių tarptautinėje auditorijoje ir kurdami patrauklų turinį, jie gali būti patrauklūs prekių ženklams, siekiantiems tapti žinomais tose auditorijose.

– Kokiems prekių ženklams aktualu bendradarbiauti su sportininkais?

– Bendradarbiavimas su sportininkais ypač aktualus tiems prekių ženklams, kurie tiesiogiai susiję su sportu bei kurių produktus atletai naudoja kasdien, pavyzdžiui: maisto produktų, papildų, vitaminų gamintojams, farmacijos srityje veikiančioms kompanijoms, aprangos prekių ženklams. Taip pat, galbūt kai kurie atletai laisvu nuo treniruočių metu mėgsta skaityti, žiūrėti kino filmus, keliauti ar iškylauti gamtoje – atitinkamai šie sportininkai gali būti įdomūs leidykloms, kino teatrams ar keliones organizuojančioms įmonėms.

Būtina atsižvelgti, ar produktas, paslauga atitinka sportininko vertybes ir nereikėtų aklai priimti visų reklamos pasiūlymų. Sunku įsivaizduoti griežto režimo besilaikantį atletą, savo socialiniuose tinkluose kviečiantį į naujo baro ar naktinio klubo atidarymą.

Matome puikų lengvaatletės Airinės Palšytės pavyzdį. Turėdama modelio duomenis, ji  yra tapusi mados prekės ženklo ar kosmetikos gamintojo veidu. Kadangi dažnai turi operatyviai atsidurti iš vienos vietos į kitą, ji puikiai atstovauja ir automobilių prekės ženklą. Airinė yra baigusi komunikacijos studijas, todėl puikiai išnaudoja turimas žinias ir sėkmingai vysto savo asmeninį prekės ženklą socialiniuose tinkluose. Taip pat puikus ir plaukiko Dano Rapšio pavyzdys – socialiniuose tinkluose parodomi ne tik laimėjimai, bet ir atskleidžiamos treniruočių detalės, gyvenimo būdas, asmeninės savybės.

– Paminėjote keletą Lietuvos, bet gal galite pasidalinti ryškiais užsienio atletų pavyzdžiais?

– Neabejotinai ryškios socialiniuose tinkluose yra mums visiems labai gerai pažįstamos sporto žvaigždės – Davidas Beckhamas, kurio visa šeima yra aktyviai įsitraukusi į komunikaciją socialiniuose tinkluose, ar Maria Sharapova. Šie karjerą baigę sportininkai nevengia dalintis ir asmeninėmis gyvenimo detalėmis, kas itin domina jų sekėjus. Taip pat išskirčiau gimnastę Simone Biles ar tenisininkę Serena Williams – Instagram socialiniame tinkle įdomu sekti ne tik jų įrašus, bet ir trumpąsias žinutes (angl. stories). Šiuo atveju kalbame ne tik apie reklamą – šios sporto žvaigždės yra tapusios ikonomis.

– Išties skaičiuojama, kad didžiausios pasaulio sporto žvaigždės iš reklamos uždirba daugiau, nei iš pasiekimų sporto arenoje.

– Turbūt būtų sunku lygintis su D. Beckhamu ar teniso karaliene S. Williams, bet teisingai kuriant savo prekės ženklą ir pasitelkiant turinį pasirinktuose kanaluose drąsiai galima tikėtis uždirbti antrą atlyginimą. Suprantama, kad gali būti sudėtinga rasti tam laiko esant griežtam treniruočių režimui, tačiau suformavus teisingas gaires ir planuojat – viską įmanoma padaryti.

Tiesa, intensyviai treniruojantis gali būti sudėtinga su auditorija bendrauti ir nuolat palaikyti ryšį. Šiandien paprastų įrašų nebeužtenka. Socialinių tinklų erdvėje karaliauja Instagram, o čia labiausiai paveikus yra būtent stories formatas. Auditorijai įdomu tai, kas vyksta realiu laiku. Esu tikra, kad teisingai planuojant dalykus, viską galima suderinti. Juolab, kad šios pastangos tikrai gali atsipirkti.

– Vis daugėja žmonių, skelbiančių, kad socialiniai tinklai tapo jų pragyvenimo šaltiniu. Kokios sumos sukasi Instagram reklamos rinkoje?

– Sumos priklauso nuo sekėjų skaičiaus ir auditorijos įsitraukimo, gali prasidėti nuo kelių šimtų eurų iki tūkstantinių sumų. Didieji influenceriai Lietuvoje už vieną įrašą gali paprašyti ir 1,5 tūkst. eurų ar daugiau. Dažnai pasirašomos ilgalaikės bendradarbiavimo sutartys. Lietuvoje yra ne viena nuomonės formuotojams atstovaujanti agentūra, kuri sportininkams, gyvenantiems intensyvaus režimo ritmu, gali sutaupyti daug brangaus laiko derinant bendradarbiavimo sąlygas su prekių ženklais.

– O koks turinys labiausiai padėtų sportininkui pritraukti sekėjų?

– Egzistuoja pasakymas, kad žmonėms yra įdomūs žmonės. Atsižvelgiant į tai, natūralu, kad įdomūs ne tik sportininko pasiekimai, bet ir jis pats kaip asmenybė. Kaip vyksta treniruočių procesas, ką jis valgo, kaip ir kuo gyvena, koks jo požiūris į visuomenės aktualijas, asmeniniai santykiai, santykiai su kitais sportininkais – tai tik keletas temų, kurios gali atsispindėti kuriamame turinyje.

– Ar gali būti, kad sportininko populiarumas socialiniuose tinkluose labiau priklauso ne nuo rezultatų, o nuo pateikiamo turinio?

– Taip tikrai gali būti, tačiau tokie sportininkai turi išsiskirti kuo nors kitu – asmeninėmis savybėmis, gyvenimo būdu, neįprastais hobiais ar išvaizda. Pavyzdžiui, dar iki socialinių tinklų, Anna Kournikova buvo garsi ne dėl sportinių pasiekimų, bet dėl patrauklios išvaizdos ir reklamos sutarčių, vėliau visiems įdomūs tapo jos asmeniniai santykiai.

Jei pasiekimai nėra aukšti, o sportininkas yra populiarus, vadinasi, išskirtiniu jį daro tam tikros savybės. Gal tai ekscentriškas gyvenimo būdas, papildoma veikla, įdomūs pomėgiai. Sugebėdamas tinkamai tai iškomunikuoti, sportininkas gali tapti itin patrauklus auditorijai, o tuo pačiu ir reklamdaviams. Apie tai ir daug daugiau kalbėsime ir įvairius pavyzdžius analizuosime seminare.