Mokymų dalyviai / Roko Bučo / LTOK nuotr.
05
Mar
2025

#Švietimas
„Svajonių komandos“ projektas plečia geografiją: olimpines vertybes skleis ir Vilniaus rajono bendruomenėms

„Mokymuose kalbėjome apie olimpines vertybes. Tai tikrai labai svarbūs dalykai, apie kuriuos kiekvienas paauglys turėtų žinoti: pagarba, draugiškumas“, – taip įspūdžiais apie mokymus dalijasi Vilniaus rajono Lavoriškių Stepono Batoro gimnazijos moksleivė Greta Simona Žukovska. Ji kartu su kitais 30 moksleivių ir 10 mokytojų dalyvavo 4 dienų projekto „Svajonių komandos“ (angl. „Dreams and Teams“) mokymuose Birštone.

Mokosi olimpinių vertybių

Lietuvos tautinio olimpinio komiteto kartu su Britų taryba Lietuvoje vykdomo projekto veiklos moksleivius skatina tapti veikliais piliečiais, savo bendruomenės kūrėjais. Taip pat siekiama ugdyti lyderystės įgūdžius bei skatinti mokyklų bendradarbiavimą, taip mažinant tarpkultūrinę atskirtį.

„Šis projektas yra unikalus tuo, kad per sportą, žaidimą ar mokymus jis sujungia ir vienija skirtingų bendruomenių, kultūrų bei kalbinių grupių jaunuolius ir jų mokytojus. Septintą sezoną vykstantis projektas plečia geografiją – šįkart suburti pedagogai ir gimnazistai iš Vilniaus rajono ir Visagino mokyklų“, – sakė LTOK olimpinio švietimo programų vadovas Paulius Martinkėnas.

Dalyvaudami projekte jaunieji lyderiai mokosi olimpinių vertybių, lyderystės, XXI a. kompetencijų, medijų raštingumo, lyčių lygybės, žmogaus teisių – gebėjimų ir žinių, reikalingų kiekvienai asmenybei. Taip savotiškai suburia savo „Svajonių komandą“.

Mokymų akimirka / Roko Bučo / LTOK nuotr.
Mokymų akimirka / Roko Bučo / LTOK nuotr.

Projektas glaudžiai susijęs su olimpizmu ir olimpinėmis vertybėmis – draugyste, pagarba ir tobulėjimu. Dalyviai ne tik mokosi organizuoti renginius ir skatinti bendruomeniškumą, bet ir įgyja supratimą apie olimpinio judėjimo esmę, jo indėlį į visuomenę bei sporto reikšmę žmogaus gyvenime. Taip siekiama, kad olimpinės vertybės taptų neatsiejama jaunimo kasdienybės dalimi, skatinančia sąmoningumą, įsitraukimą ir atsakomybę.

Indėliu dalinsis su kitais

Remdamiesi įgyta patirtimi bei įgūdžiais, vėliau mokymų dalyviai patys ves interaktyvius sportinius užsiėmimus – skatins domėtis olimpinėmis vertybėmis savo bendruomenėse. Tikslinės grupės bus labai įvairios: nuo savo pačių mokyklų jaunesniųjų klasių moksleivių, senelių namų iki darželių ir jaunimo centrų.

Šios veiklos tęsis beveik pusę metų, suteikdamos dalyviams galimybę praktiškai pritaikyti įgytas žinias bei aktyviai prisidėti prie savo bendruomenių stiprinimo. Pedagogai, dalyvavę mokymuose kartu su mokiniais, tapo jų mentoriais, kurie padės sėkmingai įgyvendinti suplanuotas veiklas.

„Mes 4 dienoms susirinkome Birštone, kur jaunuoliai kūrė savo ugdomuosius užsiėmimus, kuriuos po to ves savo mokyklose klasiokams, draugams ir kitų mokyklų moksleiviams. Programos veikloje dalyvauja tiek moksleiviai, tiek mokytojai.

Tai yra unikali mokymosi patirtis, kurios metu mokytojai ir mokiniai kartu mokosi apie įvairias ugdymo subtilybes, jaunuoliai stiprina savo bendraamžių švietėjų kompetenciją. Po to moksleiviai kuria įdomias pamokas su fizinio aktyvumo elementais“, – sakė olimpinių vertybių edukacijos treneris Nerijus Miginis.

Visapusiškai praturtinanti patirtis

4 dienų mokymo programa buvo intensyvi, bet praturtinanti. Projekto dalyviai praktinių užsiėmimų metu dalyviai mokėsi efektyvaus bendradarbiavimo bei komandinio darbo paslapčių.

„Labai esame dėkingi dėl aplinkos ir žmonių, kad mes taip gerai susitariame tarpusavyje. Susirinkę žmonės tikrai yra labai šaunūs. Labai daug bendrų interesų, bet ir naujų patirčių – niekada nesu kalbėjusi interviu. Kalbėjome apie olimpines vertybes ir tai tikrai labai svarbūs dalykai, apie kuriuos kiekvienas paauglys turėtų žinoti. Tai yra pagarba, draugiškumas“, – sakė Vilniaus rajono Lavoriškių Stepono Batoro gimnazijos mokinė Greta.

Mokymų akimirka / Roko Bučo / LTOK nuotr.
Mokymų akimirka / Roko Bučo / LTOK nuotr.

Ir patys pedagogai džiaugiasi pamatę moksleivius ne tokioje formalioje aplinkoje – tai, esą, padeda atskleisti jų dar nematytas savybes.

„Smagu matyti vaikus neformalioje aplinkoje, ne pamokų metu. Kai turiu vieną ar dvi savaitines pamokas, nespėji jų taip pažinti. Pamatau iš kitos pusės moksleivius, jų asmenines savybes, kurių nepastebėdavau pamokų metu. “, – sakė Visagino „Žiburio“ pagrindinės mokyklos mokytoja Dovilė Nikitina.

Projektą Lietuvoje nuo 2017 m. organizuoja Britų taryba Lietuvoje ir Lietuvos tautinis olimpinis komitetas. Finalinis renginys jau tradiciškai planuojamas birželį Prezidentūroje.