14 švietimo įstaigų vadovų iš visos Lietuvos dvi dienas praleido prasmingai mokymuose, kuriuos organizavo Lietuvos tautinis olimpinis komitetas. Pagrindinė tema – „Olimpinis švietimas kaip priemonė bendrųjų kompetencijų ugdymui“, o visą renginį vainikavo ir simbolinė ceremonija – šių švietimo įstaigų vadovai buvo priimti bei pasveikinti tapus naujais programos „Olimpinė karta“ nariais.
Tinklas – beveik 200 įstaigų
Pirmąją mokymų dieną buvo priimti bei pasveikinti nauji programos „Olimpinė karta“ nariai. Šiais metais prie šio projekto prisijungė 13 ikimokyklinės įstaigos ir bendrojo ugdymo mokyklos iš visos Lietuvos.
„Džiaugiamės, kad vis daugiau įstaigų Lietuvoje jungiasi į „Olimpinės kartos“ tinklą ir su mielu nori skleidžia olimpines vertybes savo bendruomenėse. Įprastai naujiems „Olimpinės kartos“ nariams mokymus padarydavome kiek vėliau, jau jiems įstojus į šį klubą, bet dabar vienu kartu ir pasveikinome juos kaip naujus programos narius, ir suorganizavome mokymus.
Šįkart susibūrė labai plačios geografijos švietimo mokslo įstaigų vadovai. Tampant nariu šios programos jie gauna ne tik naujienas, bet ir galimybę dalyvauti „Olimpinės kartos“ konkurse, galėdami realizuoti savo olimpinio švietimo projektus su LTOK parama“, – sakė LTOK Olimpinio švietimo direktorius Kasparas Šileikis. Jau kitą savaitę prasidės konkurso paraiškų teikimas „Olimpinės kartos“ narių projektų paramai gauti.
„Olimpinė karta” – tai nuo 2001 metų vykstanti ilgalaikė programa, skirta vaikų ir jaunimo olimpiniam ugdymui, olimpinių idėjų ir sporto kaip ugdymo priemonės sklaidai Lietuvoje. Programos stuburą sudaro olimpinio švietimo idėjos, jos misija – ugdyti olimpiečius sporte ir gyvenime. Šiuo metu programa jau yra subūrusi 175 ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigas.
„Olimpinės kartos” programoje savanoriškai dalyvauja įstaigos, integruojančios olimpines idėjas į formalųjį ir neformalųjį ugdymo procesą. Šįkart naujais nariais tapo skirtingų miestų ugdymo įstaigos: iš Utenos, Kauno, Šiaulių, Alytaus, Jonavos, Klaipėdos, Panevėžio.
Visus metus įstaigos, kurios nori gilinti olimpinio judėjimo žinias olimpizmo srityje, turi galimybę tapti „Olimpinės kartos” nariais, pirmieji gauti visą informaciją bei dalyvauti šio projekto konkurse. Įstaigos gali teikti paraiškas savo projektams, kuriuos dalinai finansuojame.
Mokymuose pasisėmė idėjų
Olimpinių vertybių ugdymo programos pagrindu dvi dienas švietimo įstaigų vadovams vyko mokymai. Temos buvo pristatant olimpinio švietimo principus bei praktinius užsiėmimus, kai sportas ir fizinis aktyvumas gali tapti priemone ugdymui. Mokymų lektorius Nerijus Miginis pastebi, kad įdomu buvo stebėti kaip užduotis atlieka žmonės, užimantys vadovaujančias pareigas.
„Dirbant mokymuose su vadovais visada pastebime, kad jie turi tą stiprią lyderystės kompetenciją. Gavę užduotį iškart puola reaguoti, daryti, garsiai kalba, nes žmonės yra pripratę vadovauti. Kartais tai tampa iššūkiu susitarti, kai visi yra vadovai. Kai yra daug norinčių užpildyti tą erdvę, užtrunka laiko susitarti. Mums kaskart pasitvirtina, kad užduočių įgyvendinimo refleksija yra labai svarbi.
Labai noriu, kad įstaigų vadovai čia gautų įrankius, kaip galėtų su savo kolektyvu kalbėtis apie vertybes. Kas mums mokykloje svarbu, kad jie tas savo vertybes savo susikurtų ir išsigrynintų ir, jeigu olimpinės vertybės, kaip pagarba, draugystė, tobulėjimas, tinka – strateginiuose dokumentuose nugultų ir veiklose kasdieninėse“, – sakė lektorius N. Miginis.
Naujiems nariams Lietuvos tautiniame olimpiniame komitete buvo pristatytos veiklos, į kurias jie galės įsitraukti šiais metais.
„Man labai pasisekė, kad galiu čia dalyvauti, nes teko dalyvauti žymiai anksčiau tik vienuose mokymuose. Tada pačiai patyrus tą nuostabią mokymų atmosferą, kai veda tikrai puikios lektorės, suorganizavau ir savo mokytojoms panašius mokymus, kartu su kitais kelių darželių mokytojais.
Tada mano kelias iki „Olimpinės kartos“ buvo pakankamai ilgas, pildžiau vieną paraišką, buvome atmesti. Šiemet vėl pabandėme ir esu be galo laiminga, kad papuolėme. Ilgas ganėtinai mano kelias, labai norėjau ir pati sudalyvauti tokiuose mokymuose. Pati kaip mokytoja esu dalyvavusi, bet dabar, kaip vadovė dalyvaudama mokymuose, iš kitos prizmės matau viską. Ne ką mažiau svarbu ir pažintys su kitais švietimo įstaigų vadovais. Labai nuoširdūs žmonės. Tik įžengę į salę pradėjome bendrauti ne tik apie „Olimpinę kartą“, bet bendrai apie savo patirtis ugdant, pasidalinti mintimis, idėjomis“, – sakė Rasa Misevičė, Panevėžio lopšelio-darželio „Žilvitis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
„Olimpinė karta” organizuoja pedagogų kvalifikacijos tobulinimą, bendrus seminarus mokytojams ir jaunimui, konferencijas, vasaros stovyklas, konkursus ir veiklas vaikams, susitikimus su olimpiečiais.
Programoje dalyvaujantys mokiniai yra skatinami sportuoti, mokytis kūrybiškai ir išreikšti save. Vaikai ir jaunimas tampa aktyvesni, drąsesni, išmoksta užsibrėžti tikslų ir jų siekti, o draugiškumas ir pagarba jiems tampa natūralia elgsena.