Tarptautinio olimpinio komiteto (TOK) vardu atlikto nepriklausomo tyrimo duomenimis, Tokijo olimpinių žaidynių pasaulinės transliacijos auditorija viršijo tris milijardus žiūrovų.
Iš viso 3,05 mlrd. unikalių žiūrovų stebėjo žaidynes per linijinę televiziją ir skaitmeninėse platformose. Vien olimpinių žaidynių transliacijos partnerių skaitmeninėse platformose iš viso fiksuota 28 mlrd. oficialios transliacijos vaizdo įrašų peržiūrų – šis rodiklis išaugo 139 proc., palyginti su 2016 metų Rio de Žaneiro olimpinėmis žaidynėmis. Pokyčiai taip pat fiksuoti žiniasklaidos sektoriuje, nes Tokijo žaidynės išsiskiria kaip pirmosios, kurioms pasitelkta skaitmeninė transliacija, ir kaip daugiausia žiūrovų skaitmeninėse platformose pritraukusios olimpinės žaidynės.
Tokijo olimpinės žaidynės tapo lūžio momentu olimpinių žaidynių transliacijos istorijoje, nes daugiau žaidynių aistruolių visame pasaulyje pasiekė dar daugiau turinio nei kada nors anksčiau – per televiziją, skaitmenines transliacijas, interneto svetaines, programėles ir socialinius tinklus.
Bendrai, televizijos aprėptis išaugo 33 proc., palyginti su Rio de Žaneiro žaidynėmis, o skaitmeninės išvesties rodiklis padidėjo 34 proc. Trys iš keturių apklaustųjų stebėjo Tokijo olimpines žaidynes. Naudodamiesi naujosiomis technologijomis ir skaitmeninėmis inovacijomis, daugiau sporto aistruolių interaktyviai įsitraukė į žaidynes, tad šias olimpines žaidynes galima laikyti vienomis labiausiai sudominusių per visą istoriją.
Dalį sėkmės nulėmė Tokijo olimpinėms žaidynėms sukurta interneto svetainė ir programėlė. Jos pritraukė daugiau nei 196 mln. unikalių naudotojų, daugiau nei trigubai viršydamos šį rodiklį, fiksuotą Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse, o TOK socialinių tinklų paskyros sugeneravo 6,1 mlrd. susidomėjimo veiksmų – vaizdo įrašų peržiūrų, bendrinimo, komentarų ir patiktukų.
Nepriklausomo vartotojų tyrimo duomenimis, olimpinės žaidynės išlieka patraukliausiu pramoginiu sporto renginiu pasaulyje, o beveik du trečdaliai respondentų Tokijo olimpines žaidynes vadina sėkmingomis. 59 proc. respondentų nuomone, siaučiant COVID-19 pandemijai, žaidynės buvo „šviesa tunelio gale“.
„Šios olimpinės žaidynės buvo sėkmingos, jei kalbėsime apie sportininkus, pasaulinę auditoriją ir olimpines vertybes, kaip parodė atliktas tyrimas. Kaip daugiausia skaitmeninėse platformose stebėtos olimpinės žaidynės, sulaukusios daugiau nei 28 mlrd. peržiūrų olimpinių žaidynių transliacijos partnerių skaitmeninėse platformose, jos tikrai tapo pirmosiomis skaitmeninės transliacijos žaidynėmis. Apskritai, bendra šių žaidynių pasaulinės transliacijos per linijinę televiziją ir skaitmeninėse platformose auditorija viršijo 3 mlrd. žiūrovų“, – sakė TOK prezidentas Thomas Bachas.
Transliacijos tyrimą ir vartotojų bei sportininkų apklausas vykdė „Publicis Sport & Entertainment“. Vartotojų apklausose 2021 m. rugpjūtį iš viso apklausta 32 055 respondentai (13–65 m.) iš 17 šalių.