logo
days
hours
mins
secs
Akimirka iš mokymų. Kipro Štreimikio nuotr.
13
May
#Švietimas
Ugdymo įstaigų vadovai idėjų sėmėsi OVUP mokymuose: daugelis nustebo sužinoję, kas iš tikrųjų yra olimpinės vertybės

„Paaugau kaip žmogus“,  „Vertybinis šokas“, „Patyriminis mokymasis“ – taip po olimpinių vertybių ugdymo programos (OVUP) mokymų kalbėjo mokyklų ir darželių vadovai. Pusantros dienos Palangoje vykusiuose mokymuose būrys ugdymo įstaigų vadovų aiškinosi, kokios yra olimpinės vertybės ir kaip jas galima pritaikyti savo veikloje, o svarbiausia – perduoti kitiems.

Tobulėjimas, pagarba ir draugystė – olimpinės vertybės, kurių ugdymu Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) iniciatyva formalųjį bei neformalųjį švietimą praplečia tūkstančiai pedagogų ir trenerių visoje šalyje.

Unikalios, Tarptautinio olimpinio komiteto sukurtos OVUP mokymai Lietuvoje vyksta nuo 2016 metų. Visai neseniai mokymai pradėti rengti ugdymo įstaigų vadovams, ne vien tik pedagogams.

„Vadovas ugdymo įstaigoje yra lyderis, darantis didelę įtaką bendruomenės kultūrai bei vertybėms. Džiaugiamės, kad jau beveik 5000 mokytojų dalyvavo mūsų rengtuose mokymuose, tačiau taip pat ir išgirdome juos, kad pokyčių mintis vaikų ugdyme būtų kur kas lengviau, jei visa tai pirmiausia pajustų ir tiesiai iš lektorių suprastų olimpinių vertybių prasmę ir jų pritaikymo būdus praktikoje“, – sakė LTOK švietimo direktorius Kasparas Šileikis.

Į gegužės 6-7 dienomis pajūryje vykusius mokymus atrinkta 20 ugdymo įstaigų vadovų ir pavaduotojų iš Alytaus, Gargždų, Jonavos miesto, Jonavos rajono, Kėdainių, Klaipėdos, Mažeikių ir Mažeikių rajono, Palangos, Pasvalio, Radviliškio, Raseinių, Šalčininkų rajono, Šiaulių rajono ir Vilniaus.

Įvairių teorinių bei praktinių užsiėmimų metu susibūrę dalyviai buvo kviečiami pažinti ir gilintis į neformaliojo ugdymo ir olimpinio švietimo principus ir metodus, mokytis ugdyti vertybes per sportinę veiklą ir fizinį aktyvumą, gilinti OVUP ir olimpinio švietimo edukacinių temų žinias bei analizuoti jau išbandytų OVUP veiklų taikymo ypatumus ir iššūkius. 

Dalyvių atsiliepimai:

Ingrida Brasiulienė – Mažeikių rajono Auksūdžio darželio-daugiafunkcinio centro direktorė

Išsivežu daug. Pirmiausia – savo tam tikrų kompetencijų augimą, daug pozityvo. Sutikau daug įdomių, draugiškų žmonių. Ir išsivežu kitokio formato mokymus.

Prieš atvykdama ir paskaičiusi mokymų temą, galvojau, kad olimpinės vertybės bus susijusios tik su didžiuoju sportu. Bet iš seminaro išvažiuoju visiškai su kitokia nuomone, kad olimpinės vertybes yra kiekvieno mūsų gyvenime, veikloje, komandiniame darbe. Jos lydį kiekvieną žmogų, tik mes visi turime skirtingą supratimą apie pagarbą, draugystę ir tobulėjimą.

Živilė Vaidžiūnienė – Pavalio darželio-lopšelio „Eglutė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Kaip ir daugelis kitų kolegų, kurie atvažiavo į šiuos mokymus, tikėjomės kažkokių tekstų, skaidrių, sėdėjimo ir klausymo, o buvo veikimas, bendravimas, bendradarbiavimas ir vertybių išsigryninimas.

Tokio pobūdžio mokymai vadovams yra būtini, nes vadovas yra lyderis ir vedlys savo komandoje. Jeigu mokymus patiria mokytojas, grįžęs jis gali bandyti tai perteikti, bet jei vadovas, nesuvokia apie ką yra kalba, kas yra patyriminiai mokymai, gali nepavykti. Todėl vadovams yra būtina pajusti tą dvasią, kaip galima per veiklą, per veikimą burti bendruomenę.

Išsivežu daug naujų pažinčių, daug gero laiko, apmąstymų. Labai siekiu ir noriu grįžusi burti savo mokytojų komandą ir ką čia patyriau aš, pabandyti patirti su pedagogais ir po to pakviesti, kad jie tai patirtų su vaikais.

Vaidas Bacys – Šiaulių rajono Dubysos aukštupio mokyklos direktorius

Labai džiaugiuosi, kad Lietuvoje yra organizacijų, kurios mąsto plačiau, ne vien tik savo siaura sritimi. Mane giliai nustebino Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, kad jie ne tik, kas mums įprasta, apie sportinius rezultatus mąsto, bet ir apie vertybių ugdymą, organizaciją, mokyklą, bendruomenę, klasę, grupę vaikų, mokytojus.

Mes labai dažnai į vadovą žiūrime kaip  į tam tikrą administratorių ir galvojame, kad vadovas turi žinoti teisės aktus, išmanyti tam tikrus reglamentus, tvarkas, vadybos modelius ir dažnai pamirštam, kad visgi mokyklos vadovas yra lyderis, tam tikras vertybes padedantis įgyvendinti kasdienybėje. Jeigu pamiršime vadovus, tai mokytojas to vienas tikrai nepadarys.

Kai ateis pas mane pasikalbėti fizinio ugdymo mokytojai, pokalbio metu pabandysiu pasitikslinti, ar mes tikrai tuo renginiu ugdysime olimpines vertybes, ar bus erdvės tobulėjimui, draugystei, ar atsiras pagarba šalia esančiam. Ir per asmeninę prizmę – ar asmeniškai aš patobulėsiu sportuodamas, ar per varžybas aš įgisiu priešą, ar susirasiu draugų, ar aš gerbsiu kitą žmogų, kuris yra šalia manęs. Manau, tie principai yra labai svarbūs, kad atsidurtų kasdieniniuose mokyklinių, ikimokyklinių įstaigų, bendruomenių renginiuose.

Parodyk savo priemones, aš pasakysiu, koks tavo tikslas.

Lietuvoje įgyvendinama OVUP yra sulaukusi išskirtinio įvertinimo – programos kūrėjai TOK Lietuvoje įgyvendinamą programą bei taikomus metodus pripažino kaip pavyzdinius kitoms pasaulio valstybėms, o praėjusių metų rudenį LTOK atstovai buvo pakviesti gerąja programos patirtimi pasidalyti su kitais nacionaliniais olimpiniais komitetais.

LTOK vienas pirmųjų pasaulyje OVUP išvertė į savo šalies kalbą ir, pritarus TOK, pasiūlė kelių lygių mokymus Lietuvos pedagogams. Per šešerius metus visoje Lietuvoje pedagogams buvo surengta daugiau nei 250 mokymų. Juose dalyvavo daugiau nei 5000 ugdytojų. Lietuvoje vykdomus mokymus yra stebėjusi TOK olimpinio fondo kultūrai ir paveldui vyriausioji švietimo vadovė Xenia Kourgouzova.

Daugiau informacijos apie OVUP mokymus: https://www.ltok.lt/ovup/

Daugiau informacijos apie programą, elektronines knygas ir registraciją į artimiausius mokymus rasite čia